dinsdag 20 september 2011

Pasta met romige spinaziesaus

Op dinsdag eten we altijd bij mijn ouders. Die zijn zogenoemde flexitariers, zeker op dinsdag! Vandaag aten we weer een heerlijke pasta schotel. Snel klaar, boordevol spinazie en een heerlijke smaak. Ik gebruik in dit gerecht volkorenspaghetti. Omdat de saus zeer romig en smaakvol is  proef je niet dat er volkorenspaghetti is gebruikt, maar: wel veel gezonder! 

Duur: 15 minuten
Ingrediënten voor 4 personen
:


  • 2 pakken gehakte spinazie van 450 gram;
  • 2 pakken boursin culinair;
  • 1 ui;
  • 4 tenen knoflook;
  • peper;
  • zout;
  • 1 bouillonblokje;
  • 4 el. groene pesto;
  • 1 pak volkorenspaghetti;
  • 1 potje zongedroogde tomaten;
  • 1 bakje pijnboompitten;
  • geraspte kaas naar wens (oude kaas of Parmezaanse kaas)

Bereidingswijze:

  • Zet het water op voor de pasta;
  • Snijd de ui fijn en pers de knoflookteentjes;
  • Doe de pasta in het kokende water en kook deze gaar volgens de bereidingswijze op de verpakking;
  • Fruit de ui en knoflook in een pan. Voeg hierna de spinazie, boursin, pesto, het bouillonblokje en de peper toe. Proef en voeg naar wens zout toe. 
  • Bak onder tussen in een andere pan de pijnboompitten kort. 
  • Doe de spaghetti op het bord en schep daar een ruime hoeveelheid saus op. strooi er de kaas overheen,  leg er wat zongedroogde tomaatjes op en strooi de pijnboompitten er tot slot nog over.

Tips:
  • de saus kun je ook garneren met walnoten (een goede vleesvervanger);
  • eventueel kun je een bakje boursin naar wens vervangen met wat geitenkaas of wat blauwe kaas;
  • gebruik eventueel boursin light voor minder calorieën;
  • kleiner portie koken? gebruik een half pak spaghetti, maar 1 pak spinazie en 1 pak boursin. 
Eet smakelijk, kook je met mij mee? Plaats jouw reactie!

3 opmerkingen:

  1. Dag Mariel! Fijn weer een nieuwe veggie blog op het internet te zien verschijnen. Goed bezig! Heb je er al over nagedacht ook de volledig plantaardige variant van je recepten te vermelden? Gewoon een kwestie van naast melk ook sojamelk vermelden, boursin vervangen door cream cheese van de biowinkel en No-Egg/banaan/appelmoes als optie geven als eivervanger. Je kan dit natuurlijk ook bij tips vermelden. Vind ik persoonlijk altijd handig bij het koken en maakt je site meteen ook toegankelijker voor veganisten. Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor je compliment en feedback. Je hebt helemaal gelijk, mijn blog zou toegankelijker kunnen worden voor veganisten. Toch ben ik daar niet helemaal in thuis en dat maakt het voor mij lastig er over te bloggen. Maar: ik nodig je van harte uit bij de recepten jouw suggesties voor een Veganistische variant te vermelden! Zo help je mij en anderen weer op weg plantaardiger en duurzamer te eten! Ik leer graag van je!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dankjewel Mariël voor je heerlijke recept. Lekker genoten van de pasta met romige spinaziesaus en het is makkelijk om klaar te maken.
    Ga zeker meer recepten van je uit proberen.

    BeantwoordenVerwijderen